fbpx
06-48616990 info@ontspannu.nl
Ademhalen burnout

Ademhalen kan helpen bij de aanpak van stress

Stress, onrustig zijn en slecht kunnen concentreren, gespannen spieren, je hart slaat over, je ziet minder goed, inslapen gaat moeilijk of doorslapen lukt niet meer, pijn in je nek en schouders? Heb jij deze klachten ook? Veel mensen die last hebben van deze klachten ademen te snel. In rust, als we zitten of liggen, hebben we ongeveer 6-8 ademhalingen per minuut nodig, maar als je het eens registreert dan adem je wellicht wel 16 of meer keer in een minuut. Dat staat gelijk aan de ademhaling die nodig is bij een flinke inspanning. Daardoor krijg je klachten.

Alleen ademhalen verhelpt de oorzaak van de stress niet

Als je echter verkeerd ademt dan heeft dat vaak een oorzaak:

  • Je weet je grenzen niet goed te bewaken
  • Je bent teleurgesteld in je werk
  • Je hebt negatieve gedachten (piekeren, tobben)
  • Je voelt je machteloos, radeloos, ontmoedigd
  • etc

Lees hier hoe ik met een gerichte coachingsaanpak samen met jou de stress aanpak!

Slim ademhalen helpt om stress te verminderen en is essentieel bij herstel van burn-out

In mijn begeleiding van mensen met stress en burn-out gebruik ik dan ook steevast technieken om mensen beter te laten ademhalen. Lees hier over mijn aanpak van een burn-out.

Gebruik het boekje met ademhalingsoefeningen dus niet als oplossing, maar als hulpmiddel!

Hier kun je het boekje van Bram Bakker en Koen de Jong¬† ‘Verademing’ te downloaden. Natuurlijk kan je het boek ook bestellen bij Kiwi Nederland. Klik hier voor de gratis download van het boek Verademing van Bram Bakker en Koen de Koning

 

Loop je tegen een burn-out aan? Download nu mijn 51 allerbeste stresstips!